Förutom de tiotal kartonger vi flyttat över tidigare har jag nu packat 29 kartonger, slängt tre (än så länge) stora svarta sopsäckar med grejjer + en kasse med "el-saker" i grovsoprummet. Packat ihop en svart säck + fem vanliga papperskassar med kläder som vi ska skänka till Stadsmissionen. Jag har dessutom sorterat ett antal trådlådor med kläder som ska flyttas med. Phu! Jag är helt slut så denna korta paus i sällskap av en kall öl var välbehövlig :o)
måndag 4 augusti 2008
söndag 3 augusti 2008
Paus
Har börjat packa för fullt, flyttat över våningssäng och dubbelsäng + en hel del annat till nya huset. Man och barn har dragit ut till skärgården där vi tillbringat hela sommaren för att njuta av de sista semesterdagarna. Själv har jag en kort paus bland flyttkartonger. Första rummet klarpackat, allt i barnens rum. Tre barn samlar på sig en del och då har vi rensat rejält... Det känns skönt att ha kommit igång ordenligt.
lördag 2 augusti 2008
Mörka golv...
Vi kommer också att ha mörkt golv i köket (och på hela nedervåningen) och vita köksluckor. Fin idé med en hel fondvägg skyddad med glas som på bilden ovan.
Nu börjar det...
Lägenheten är såld, flyttkartonger är införskaffade och imorgon flyttar vi över våra sängar till vårt nya hus. Vilket jätteprojekt vi ger oss in i. Vi kommer vänta med de riktigt stora renoveringarna till nästa år men det finns tonvis med småprojekt att fylla hösten med...
måndag 7 april 2008
Dille på skåp...
tisdag 25 mars 2008
Vill...

Bild: Pottery Barn
...sitta här med en god bok och något gott i glaset :o) De får bli fåtöljer i mindre skala hos oss men jag hade tänkt mig något liknande detta med fåtöljer runt ett runt bord.
Sitt fint

Bild: Möblera
Min mormor köpte en gång på auktion ett gammalt skrivbord. Ett litet, nätt i mörkt trä (bild kommer senare). Det ska, tillsammans med väggfasta bokhyllor och sköna fåtöljer, stå i vårt efterlängtade bibliotek :o) Jag tänkte att denna stol kunde passa till...
söndag 23 mars 2008
onsdag 19 mars 2008
Chinese Pharmacy Cabinet
tisdag 18 mars 2008
Coola stolar

Bild: Arkitekturmuseet
En av mina favoritfåtöljer! Hittade en utställning på webben på Arkitekturmuseet "Dimensions of Design - 100 berömda stolar från perioden 1836-1990" Kolla in hela utställningen här.
Banken
Har snackat med banken och vårt upplägg inför husköp/försäljning av lägenhet verkar klockrent! Känns skönt. Nu kan vi börja planera på allvar :o) I helgen fortsätter vi med "fixning" av lägenheten med att måla resten av hallen och fixa med lister och välja ut golv och.... Hoppas på att hinna klart så att vi kan sälja den redan innan sommaren.
söndag 16 mars 2008
Glada drömmar
Gult piggar upp och det behöver jag. Är helt slut nu när helgen är slut och en ny vecka börjar. Phu! Längtar till ledigheten i påsk.
Kök, kök, kök...

Bild: Ballingslöv
Jag gillar dessa luckor i vitlaserd ek. Dock med andra handtag, tror jag. Beslut, beslut... Tur att vi har gott om tid på oss :o) Har i alla fall bestämt oss för ett vitt kök till vårt blivande mörka trägolv.
onsdag 12 mars 2008
söndag 9 mars 2008
Hasselbladspriset

Årets vinnare av Hasselbladspriset är den mexikanska fotografen Graciela Iturbide. Fantastiska bilder! Mer finns att läsa på Resume.se
Foto: Graciela Iturbide
Bloggsfären
Jag har varit länge på webben men är relativt ny i bloggsfären. Det finns så många kreativa människor! En jag hittade till idag har bloggen Room & serve. Väl värd ett besök.
lördag 8 mars 2008
Accentfärger
Bild från Potterybarn
Ovanför matbordet
Om vi ska ha ett mörkbrunt matbord kan jag tänka mig nån av dessa lampor från Potterybarn att hänga över, kanske två i rad.
Uppåt väggarna...
Bild från Beckers
onsdag 5 mars 2008
Swedish Grace
söndag 2 mars 2008
fredag 29 februari 2008
Feber
torsdag 28 februari 2008
Redan flyttat in...
Alltså, vi flyttar inte till vårt hus förrän i slutet av sommaren och renoveringen kör vi inte igång förrän efter årsskiftet men jag kan inte sluta tänka på det. Hur jag skulle vilja ha det, färger, stil, möbler, möblering, vilket kök, vilka badrum, vilka golv.... oändliga valmöjligheter och tusen beslut att fatta - men såå kul. Vi kommer få det så fint! Och stora ytor! Alla tre barn kan få eget rum. Åh, vad jag längtar.
























