måndag 4 augusti 2008

Flyttpackningen fortsätter...

Förutom de tiotal kartonger vi flyttat över tidigare har jag nu packat 29 kartonger, slängt tre (än så länge) stora svarta sopsäckar med grejjer + en kasse med "el-saker" i grovsoprummet. Packat ihop en svart säck + fem vanliga papperskassar med kläder som vi ska skänka till Stadsmissionen. Jag har dessutom sorterat ett antal trådlådor med kläder som ska flyttas med. Phu! Jag är helt slut så denna korta paus i sällskap av en kall öl var välbehövlig :o)

söndag 3 augusti 2008

Paus

Har börjat packa för fullt, flyttat över våningssäng och dubbelsäng + en hel del annat till nya huset. Man och barn har dragit ut till skärgården där vi tillbringat hela sommaren för att njuta av de sista semesterdagarna. Själv har jag en kort paus bland flyttkartonger. Första rummet klarpackat, allt i barnens rum. Tre barn samlar på sig en del och då har vi rensat rejält... Det känns skönt att ha kommit igång ordenligt.

lördag 2 augusti 2008

Mörka golv...

Bild fr Hemnet

Vi kommer också att ha mörkt golv i köket (och på hela nedervåningen) och vita köksluckor. Fin idé med en hel fondvägg skyddad med glas som på bilden ovan.

Spottar i trappan...

Bild från Hemnet

...ska man inte göra men dessa små spots är fina.

Nu börjar det...

Lägenheten är såld, flyttkartonger är införskaffade och imorgon flyttar vi över våra sängar till vårt nya hus. Vilket jätteprojekt vi ger oss in i. Vi kommer vänta med de riktigt stora renoveringarna till nästa år men det finns tonvis med småprojekt att fylla hösten med...